enmammasfunderingar

Flytta?

Publicerad 2012-07-31 18:37:43 i Allmänt,

Vi har precis ansökt om lånelöfte och börjat kika på hus, bor idag i ett brf parhus men känner att det är lite för litet.
Jag saknar en "egen" tvättstuga, just nu är tvättstugan tillsammans med toaletten och det finns ingen grovingång.
Samt att vi saknar ett till gästrum och ett allrum där barnen kan sitta med kompisar och titta på tv, spela spel etc, utan att vi vuxna måste gå ifrån det som vi vill se och göra.
 
Jag har hittat 3st hus som alla har sina fördelar, men alla tre ligger i en helt annan kommun.
Får lite ont i magen av tanken att jag ska flytta på mina barn och de ska skolas in på ny förskola/skola......
Men samtidigt är ju husen kanon och både jag och min man får närmare till jobben, men mammahjärtat värker lite när man tänker på hur barnen ska få nya kompisar och komma in i gruppen på förskolan/skolan.
 
Jag vill oxå vara 100% säker på att jag verkligen kommer bo där resten av mitt liv, iaf till barnen blir stora så de slipper byta skola igen. Men vem vet om vi kommer trivas även om barnen får det bra i skolan ?
Å det är såå svårt och samtidigt som jag gärna vill pga läget, priset, strl på huset etc så känns det konstigt.
Jag har aldrig varit med om att lägga ut mitt eget hem på nätet, tänk om ingen är intresserad och tänk om vi inte får så mycket som vi vill ha?
 
Usch det är så mycket som snurrar just nu, men imorgon är det visning på ett av husen och sen får vi se vart det leder.
Tur man har semester så man kan fundera och sova lite dåligt

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela